tisdag 12 april 2011

DÖD ORKIDE


När vi steg upp imorse såg jag att mina fina vita orkide som överlevt såå länge var död! Eller ja, blommorna hade skrumpnat ihop och vissa hade ramlat av. De sägs ju att den ska blomma igen, men vem vill ha en pinne i fönstret?! Inte jag iaf.


planen för idag var att ta mig till stan och köpa en ny när Elis sovit sin långsovning. Han sover just nu, men vaknar nog snart för mat. Men nu har min ork förvunnit.


Sneglar på den döda orkiden och ska väl försöka ladda för att åka iväg om en stund...


Bilden har egentligen ingenting med inlägget att göra, tyckte bara den va fin.

Tagen här hemma i höstas...

1 kommentar:

  1. Samma här jag har alltid kastat mina orkdeér när de blommat klart för det ser så trist ut men sist köpte jag nya & sparade d egammla som jag klippte och fixade med och ställde undan & tro det eller ej men nu har jag plockat fram de igen & de blommor så fint. :)

    SvaraRadera