tisdag 15 februari 2011

LITE FRÅN RUSTEN



Vi köpte vårat hus i december 2009 och det var bara att börja rusta på en gång. Det första vi gjorde var att riva ut det gamla köket och rev två väggar för att göra det lite luftigare och ljusare, inga dörrar. Det tog oss till maj innan vi kunde flytta in. Då var nästan hela nedervåningen klar och i vårat sovrum hade jag tagit fram det gamla trägolvet och målat allt vitt. Sovrummet ska fixas mer sen. Men innan dess ska vi bräklä (osäker på stavningen där, det där kändes som äkta Gävlemål) om huset, byta fönster på övervåningen, bygga garage, rusta farstukvisten och bygga en altan. Så vi har några år av rust framför oss. Men det visste vi när vi köpte det och vi tycker att det är roligt!

Tänkte att jag skulle visa er lite före och efter bilder från rusten. Men det är så ostädat här hemma så det kommer bilder sen. Men jag hittade en bild på hur det ser ut nu. Lite olika vinklar på bilderna bara.
Burr, det är riktigt kallt ute idag.
Har eldat hela morgonen så vi har det varmt och skönt här inne...

2 kommentarer:

  1. Hej gumman! underbart att få läsa om er vardag! Jag kommer hem sista veckan i april, inga datum spikade men blir säkert ons-lörd. Då vill jag se Elis!!! och dig, men mest Elis!! :) <3 pusssssssss

    SvaraRadera